ОБЩАЯ ИНФОРМАЦИЯ / GENERAL INFORMATION  НОВОСТИ / NEWS  БИБЛИОТЕКА ПЕЧАТНЫХ ИЗДАНИЙ / PRINTED PUBLICATIONS LIBRARY  ПАРТНЕРЫ / PARTNERS



Новые поступления / New acquisitions
Список периодических изданий 2016 - 2017/ List of magazines 2016 - 2017
Список полочных разделителей
Январь 2014/Jan 2014
Февраль 2014/Feb 2014
Март 2014/March 2014
Апрель 2014/ April 2014
Май 2014 / May 2014
Июнь 2014 / June 2014
Июль 2014/July 2014
Август 2014/August 2014
Сентябрь 2014/September 2014
Октябрь 2014/October 2014
Ноябрь 2014/November 2014
Декабрь 2014/December 2014
Январь 2015/January 2015
Февраль 2015/February 2015
Март 2015/March 2015
Апрель 2015/April 2015
Май 2015/May 2015
Июнь 2015/June 2015
Июль-август 2015
Сентябрь 2015/September 2015
Октябрь 2015/ October 2015
Ноябрь 2015/November 2015
Декабрь 2015/Январь 2016 / December 2015/January 2016
Февраль 2016/ February 2016
Март 2016 / March 2016
Периодика апрель 2016/ magazines April 2016
Апрель 2016 / April 2016
Периодика Май 2016/ Magazines May 2016
Май 2016 / May 2016
Июнь 2016 / June 2016
Периодика июнь 2016/ Magazines June 2016
Июль 2016 / July 2016
Периодика июль 2016 / Magazines July 2016
Август 2016 / August 2016
Периодика август 2016 / Magazines August 2016
Периодика сентябрь 2016 / Magazines September 2016
Сентябрь 2016 / September 2016
Периодика октябрь 2016 / Magazines October 2016
Октябрь - Ноябрь 2016 / October - November 2016
Периодика ноябрь 2016 / Magazines November 2016
Периодика январь - март '16-17 / Magazines Jan - March '16-17
Февраль - Апрель 2017 / February - April 2017
Периодика Май 2017 / Magazines May 2017
Периодика июнь 2017 / Magazines June 2017
Июнь 2017 / June 2017

Март 2015/March 2015

833. Vitamin D2 : new perspectives in drawing. - London : Phaidon Press Limited, 2013.
R741        
P 92
Drawing continues to be a key element of contemporary artistic practice, and Vitamin D2 presents the outstanding artists who are currently pushing the boundaries of the medium. Over 70 international critics, artists and curators have nominated the 115 artists featured here, all of whom have made a fresh, unique or innovative contribution to recent drawing. All of the artists in Vitamin D2 have recently emerged onto the international scene, and none appeared in the first Vitamin D.
An introduction by Christian Rattemeyer provides a broad overview of recent developments in the medium while also looking towards its future.
 
 
834. Linfield, Susie.
The cruel radiance : photography and political violence. - Chicago ; London : The University of Chicago Press, 2010.
770        
L 75
In The Cruel Radiance, Susie Linfield challenges the idea that photographs of political violence exploit their subjects and pander to the voyeuristic tendencies of their viewers. Instead she argues passionately that looking at such images—and learning to see the people in them—is an ethically and politically necessary act that connects us to our modern history of violence and probes the human capacity for cruelty. Grappling with critics from Walter Benjamin and Bertolt Brecht to Susan Sontag and the postmoderns—and analyzing photographs from such events as the Holocaust, China’s Cultural Revolution, and recent terrorist acts—Linfield explores the complex connection between photojournalism and the rise of human rights ideals. In the book’s concluding section, she examines the indispensable work of Robert Capa, James Nachtwey, and Gilles Peress and asks how photography should respond to the increasingly nihilistic trajectory of modern warfare.
A bracing and unsettling book, The Cruel Radiance convincingly demonstrates that if we hope to alleviate political violence, we must first truly understand it—and to do that, we must begin to look.
 
 
835. Hirschhorn, Thomas.
Critical laboratory : the writings of Thomas Hirschhorn. - Cambridge, Massachusetts : The MIT Press, [2013].
701        
H 68
In these writings, Hirschhorn discusses the full range of his art, from works on paper to the massive Presence and Production projects in public spaces. "Statements and Letters" address broad themes of aesthetic philosophy, politics, and art historical commitments. "Projects" consider specific artworks or exhibitions. "Interviews" capture the artist in dialogue with Benjamin Buchloh, Jacques Rancière, and others. Throughout, certain continuities emerge: Hirschhorn's commitment to quotidian materials; the centrality of political and economic thinking in his work; and his commitment to art in the public sphere. Taken together, the texts serve to trace the artist's ideas and artistic strategies over the past two decades. Critical Laboratory also reproduces, in color, 33 Ausstellungen im öffentlichen Raum 1998--1989, an out-of-print catalog of Hirschhorn's earliest works in public space.
 
 
836. Bois, Yve Alain.
Painting as model. - Cambridge, Mass. : The MIT Press, 1993.
701        
B 73
Informed by both structuralism and poststructuralism, these essays by art critic and historian Yve Alain Bois seek to redefine the status of theory in modernist critical discourse. Warning against the uncritical adoption of theoretical fashions and equally against the a priori rejection of all theory, Bois argues that theory is best employed in response to the specific demands of a critical problem. The essays lucidly demonstrate the uses of various theoretical approaches in conjunction with close reading of both paintings and texts.Yve-Alain Bois was a founder of the French journal Macula and a Fellow at the Centre National de la Recherche Scientifique, Paris. He is currently Professor of the History of Art at Harvard University.
 
 
837. Bishop, Claire.
 Political upheaval and artistic change : 1968-1989. – Warsaw : Museum of Modern Art in Poland, 2009.
709        
B 62
This volume comprises a selection of texts and presentations from a seminar organized in Warsaw in 2008 by the Museum of Modern Art with art historian Claire Bishop that presented a comparative reflection of Western and Eastern European evaluations of the artistic significance of 1968 and the transformations of 1989, which saw the end of the Soviet empire. The essays presented here explore the extent to which political change affects the form, medium, and distribution of visual art; explains the differences among artistic practices that appear similar but arose in diverse political and ideological contexts; and considers the possibility and desirability of writing a European art history that brings together East and West.
 
 
838. Norman, Donald A.
Living with complexity. - Cambridge, Mass. : MIT Press, 2011.
302        
N 79
If only today's technology were simpler! It's the universal lament, but it's wrong. We don't want simplicity. Simple tools are not up to the task. The world is complex; our tools need to match that complexity. Simplicity turns out to be more complex than we thought. In this provocative and informative book, Don Norman writes that the complexity of our technology must mirror the complexity and richness of our lives. It's not complexity that's the problem, it's bad design. Bad design complicates things unnecessarily and confuses us. Good design can tame complexity.Norman gives us a crash course in the virtues of complexity. But even such simple things as salt and pepper shakers, doors, and light switches become complicated when we have to deal with many of them, each somewhat different. Managing complexity, says Norman, is a partnership. Designers have to produce things that tame complexity. But we too have to do our part: we have to take the time to learn the structure and practice the skills. This is how we mastered reading and writing, driving a car, and playing sports, and this is how we can master our complex tools. Complexity is good. Simplicity is misleading. The good life is complex, rich, and rewarding -- but only if it is understandable, sensible, and meaningful.
 
 
839. Stewart, Susan.
The open studio : essays on art and aesthetics. - Chicago, Ill. : University of Chicago Press, 2005.
701        
S 84
Gathering most of Stewart's writing on contemporary art—long and short pieces first published in small magazines, museum and gallery publications, and edited collections—The Open Studio illuminates work ranging from the installation art of Ann Hamilton to the sculptures and watercolors of Thomas Schütte, the prints and animations of William Kentridge to the films of Tacita Dean. Stewart's essays are often the record of studio conversations with living artists and curators, and of the afterlife of those experiences in the solitude of her own study. Considering a wide variety of art forms, Stewart finds pathbreaking ways to explore them. Whether she is following central traditions of painting, drawing, sculpture, film, photography, and printmaking or exploring the less well-known realms of portrait miniatures, collecting practices, doll-making, music boxes, and gardening, Stewart speaks to the creative process in general and to the relation between art and ethics.
The Open Studio will be read eagerly by scholars of art, poetry, and visual theory; by historians interested in the links between contemporary and classic literature and art; and by teachers, students, and practitioners of the visual arts.
 
 
840. Kristeva, Julia.
Desire in language  : a semiotic approach to literature and art. - New York : Columbia University Press, 1980.
704        
K 83
Desire in Language traces the path of an investigation, extending over a period of ten years, into the semiotics of literature and the arts. But the essays of Julia Kristeva in this volume, though they often deal with literature and art, do not amount to either "literary criticism" or "art criticism." Their concern, writes Kristeva, "remains intratheoretical: they are based on art and literature in order to subvert the very theoretical, philosophical, or semiological apparatus."
Probing beyond the discoveries of Sigmund Freud, Jacques Lacan, Roman Jakobson and others, Julia Kristeva proposes and tests theories centered on the nature and development of the novel, and on what she has defined as a signifying practice in poetic language and pictural works. Desire in Language fully shows what Roman Jakobson has called Kristeva's "genuine gift of questioning generally adopted 'axioms,' and her contrary gift of releasing various 'damned questions' from their traditional question marks."
 
 
841. Norvell, Patricia.
Recording conceptual art : early interviews with Barry, Huebler, Kaltenbach, LeWitt, Morris, Oppenheim, Siegelaub, Smithson, and Weiner by Patricia Norvell. - Berkeley ; London : University of California Press, 2001.
706        
N 83
Recording Conceptual Art features a highly provocative series of previously unpublished interviews conducted in early 1969 with some of the most dynamic, daring, and innovative artists of the tumultuous 1960s. The nine individuals—eight artists and one art dealer—are now known as major contributors to Conceptual art. These fascinating dialogues, conducted by Patricia Norvell, provide tantalizing moments of spontaneous philosophizing and brilliant insights, as well as moments of unabashed self-importance, with highly imaginative and colorful individuals.
 
 
842. Edited by Steve Edwards
Art and its histories : a reader. - New Haven : Yale University Press in association with the Open University, 1999.
709        
E 26
A presentation of 89 texts that have played a role in shaping modern judgements and values about art. Emphasizing the debates and ideological assumptions around the Western canon of art, it ranges through art history from Pliny the Elder to current issues of gender.
 
 
843. Saltzman, Lisa.
Making memory matter : strategies of remembrance in contemporary art. - Chicago : London University of Chicago Press, 2006.
701        
S 17       
In an ancient account of painting’s origins, a woman traces the shadow of her departing lover on the wall in an act that anticipates future grief and commemoration. Lisa Saltzman shows here that nearly two thousand years after this story was first told, contemporary artists are returning to similar strategies of remembrance, ranging from vaudevillian silhouettes and sepulchral casts to incinerated architectures and ghostly processions.
Exploring these artists’ work, Saltzman demonstrates that their methods have now eclipsed painting and traditional sculpture as preeminent forms of visual representation. She pays particular attention to the groundbreaking art of Krzysztof Wodiczko, who is known for his projections of historical subjects; Kara Walker, who creates powerful silhouetted images of racial violence in American history; and Rachel Whiteread, whose work centers on making casts of empty interior spaces. Each of the artists Saltzman discusses is struggling with the roles that history and memory have come to play in an age when any historical statement is subject to question and doubt. In identifying this new and powerful movement, she provides a framework for understanding the art of our time.  
 
 
844. Nauman, Bruce.
Please pay attention please : Bruce Naumen's words : writings and interviews. - Cambridge, Mass. : MIT Press, 2005.
700        
N 30      
Please Pay Attention Please contains all of Nauman's major interviews from 1965 to 2001, as well as a comprehensive body of his writings, including instructions and proposal texts, dialogues transcribed from audio-video works, and prose texts written specifically for installation sculptures. Where relevant, the texts are accompanied by illustrations of the artworks for which they were composed. In the critical essay that serves as the book's introduction, the editor investigates Nauman's art in relation to the linguistic turn in art practices of the 1960s?-understanding language through the speech act--and its legacy in contemporary art.
 
 
845. Alberro, Alexander.
Conceptual art : a critical anthology. - Cambridge, Mass. : MIT Press, 1999.
700        
A 30
Compared to other avant-garde movements that emerged in the 1960s, conceptual art has received relatively little serious attention by art historians and critics of the past twenty-five years--in part because of the difficult, intellectual nature of the art. This lack of attention is particularly striking given the tremendous influence of conceptual art on the art of the last fifteen years, on critical discussion surrounding postmodernism, and on the use of theory by artists, curators, critics, and historians.This landmark anthology collects for the first time the key historical documents that helped give definition and purpose to the movement. It also contains more recent memoirs by participants, as well as critical histories of the period by some of today's leading artists and art historians. Many of the essays and artists' statements have been translated into English specifically for this volume. A good portion of the exchange between artists, critics, and theorists took place in difficult-to-find limited-edition catalogs, small journals, and private correspondence. These influential documents are gathered here for the first time, along with a number of previously unpublished essays and interviews.
 
 
846. Buskirk, Martha.
The Contingent Object of Contemporary Art. - Cambridge, Mass. : The MIT Press, 2003.
R704     
B 97
In this book, Martha Buskirk addresses the interesting fact that since the early 1960s, almost anything can and has been called art. Among other practices, contemporary artists have employed mass-produced elements, impermanent materials, and appropriated imagery, have incorporated performance and video, and have created works through instructions carried out by others. Furthermore, works of art that lack traditional signs of authenticity or permanence have been embraced by institutions long devoted to the original and the permanent. Buskirk begins with questions of authorship raised by minimalists' use of industrial materials and methods, including competing claims of ownership and artistic authorship evident in conflicts over the right to fabricate artists' works. Examining recent examples of appropriation, she finds precedents in pop art and the early twentieth-century readymade and explores the intersection of contemporary artistic copying and the system of copyrights, trademarks, and brand names characteristic of other forms of commodity production. She also investigates the ways that connections between work and context have transformed art and institutional conventions, the impact of new materials on definitions of medium, the role of the document as both primary and secondary object, and the significance of conceptually oriented performance work for the intersection of photography and the human body in contemporary art.
 
 
847. Kristeva, Julia.
Powers of horror : an essay on abjection. - New York : Columbia University Press, 1982.
704        
K 83
Powers of Horror is an excellent introduction to an aspect of contemporary French literature which has been allowed to become somewhat neglected in the current emphasis on para-philosophical modes of discourse.
 
 
848. Burgin, Victor.
The remembered film. - London : Reaktion, 2004.
791        
B 96
Most books about cinema, whether popular or academic, concentrate on what we might call the "inside" of the film: from star performances to narrative structures. The relatively few books about the "outside" of films speak mainly of such aspects of production and reception as the organization of the film industry and the sociology of audiences: the Hollywood studio system, for example, or fan clubs. The Remembered Film is unique in addressing a previously overlooked aspect of cinema: the isolated fragments of films, iconic images or scenes, that fleetingly cross our perceptions and thoughts in the course of everyday life.
 
 
849. Nemser, Cindy.
Eva Hesse. - Cambridge, Mass. : The MIT Press, 2002.
709.2    
N 39
Eva Hesse's distinctive process-based art exerted a powerful influence on minimalist artists of the 1960s and continues to inspire artists today. Using industrial materials such as latex and fiberglass, she exploited their flexibility to produce works with an unsettling psychic and corporeal resonance. Hesse, who was born in Germany in 1936 and raised in New York City, died of cancer in New York in 1970.Eva Hesse focuses on the body of criticism that has developed since the last major retrospective of Hesse's work, at the Yale University Art Gallery in 1992. The book's publication coincides with a major exhibition organized jointly by the San Francisco Museum of Art and the Wiesbaden Museum. Eva Hesse contains a 1970 interview by Cindy Nemser, a discussion between Mel Bochner and Joan Simon, and essays by Briony Fer, Rosalind Krauss, Mignon Nixon, and Anne M. Wagner.
 
 
850. Kaprow, Allan.
Essays on the blurring of art and life. - Berkeley, Calif. : University of California Press, 2003.
700
K 20
Allan Kaprow's "happenings" and "environments" were the precursors to contemporary performance art, and his essays are some of the most thoughtful, provocative, and influential of his generation. His sustained inquiry into the paradoxical relationship of art to life and into the nature of meaning itself is brought into focus in this newly expanded collection of his most significant writings. A new preface and two new additional essays published in the 1990s bring this valuable collection up to date.
 
 
851. Bryson, Norman.
Visual theory : painting and interpretation. - Cambridge : Polity [in association with Blackwell], 1991.
701        
B 91
Book by Norman Bryson, Keith Moxey, and Michael Ann Holly.
 
 
852. Burgin, Victor.
In/​different spaces : place and memory in visual culture. - Berkeley : University of California Press, 1996. 700
B 96      
In/Different Spaces explores the construction of identities in the psychical space between perception and consciousness, drawing upon psychoanalytic theories to describe the constitution and maintenance of "self" and "us"—in imaginary spatial and temporal relations to "other" and "them"—through the all-important relay of images. For Burgin, the image is never a transparent representation of the world but rather a principal player on the stage of history.
 
 
853. Fox, Anna.
Behind the image : research in photography. - Lausanne, Switzerland : AVA Academia, 2012.
770        
F 83
Basics Creative Photography: Behind the Image is a unique resource for the modern photographer. Professionals, students and enthusiasts alike will all benefit from this new guide demonstrating how to create compelling and evocative images. Encouraging research, reflection and debate, this new title will revolutionize the way new projects are approached.
By looking at how successful photographers have produced meaningful canons of work, Behind the Image gives readers the creative edge today’s photographers need to make their work stand out from the crowd. The book’s generous selection of images brings together an eclectic range of photographic styles and genres, creating a refreshing and inspiring resource for all.
 
 
854. Фишер, Роджер.
Эмоциональный интеллект в переговорах. - Москва : Манн, Иванов и Фербер, 2015.
302        
Ф 681   
В бестселлере «Переговоры без поражения» знаменитый специалист Роджер Фишер предложил универсальный метод для проведения успешных переговоров — как личных, так и деловых.
Теперь он объединил свои усилия со специалистом по эмоциональным аспектам переговоров Даниэлем Шапиро для создания своей новой книги. В ней авторы показывают читателям, как использовать эмоции, чтобы превращать затруднения — слабые или существенные, личные или профессиональные — в возможности для обоюдовыгодного решения.
Разговариваете ли вы со злым боссом, трудным коллегой или упрямым подростком — стимуляция необходимых эмоций в разговоре сможет привести вас к желаемому результату.
 
 
855. Тоузленд, Мартин.
Инфографика : Мир, каким вы никогда не видели его прежде. - Москва : Манн, Иванов и Фербер, 2014.
740        
Т 636    
Инфографика — простой, наглядный и доступный метод подачи информации.
Авторы собрали самые интересные статистические данные со всего света и оформили их в виде удобных и легко запоминающихся схем. Теперь вы сможете взглянуть на мир по-новому.
В книге собрана интересная статистика, касающаяся самых разных сфер жизни: экономики, политики, образования, культуры, спорта, а также научные данные из области географии, биологии, языкознания, политологии, социологии.  
 
 
856. Кесенбери, Уитни.
Сторителлинг в проектировании интерфейсов : Как создавать истории, улучшающие дизайн. - Москва : Манн, Иванов и Фербер, 2013.
005        
К 367
Все мы используем истории для того, чтобы общаться, исследовать, убеждать и вдохновлять. В сфере проектирования интерфейсов и взаимодействия (User Experience) истории помогают нам понять наших пользователей, узнать их цели, представить результаты наших исследований и продемонстрировать варианты дизайна. В этой книге авторы научат вас создавать и рассказывать ваши собственные истории, которые помогут улучшить ваш продукт.
 
 
857. Лидтка, Жанна.
Думай как дизайнер: дизайн-мышление для менеджеров. - Москва : Манн, Иванов и Фербер, 2015.
658.004
Л 557
Эта книга рассказывает об одном из самых актуальных трендов бизнеса – дизайн-мышлении, или способности реализовывать идеи на практике. Ее цель – превратить понятие дизайна в практический инструмент, которым любой менеджер может воспользоваться для решения сложных задач развития. Набор новых средств включает: десять методик для объединения дизайнерского и традиционного делового подходов; словарь дизайна, переведенный на деловой язык; простые шаблоны для управления проектами, а также понятные инструкции и реальные примеры для каждого этапа внедрения инновации. Все вместе – реальная возможность для прибыльного роста вашего бизнеса с минимальным риском.
 
 
858. Мьюир, Элис.
Уверенность в себе: Книга для работы над собой. - Москва : Манн, Иванов и Фербер, 2015.
150        
М 969
Прикладная книга для развития самого важного профессионального навыка - уверенности в себе.
Без уверенности в себе трудно преуспеть, ведь бизнес сплошь состоит из ситуаций, в которых вам приходится покидать зону комфорта. И все они, от встреч и переговоров до продаж и руководства людьми, проходят тем лучше для вас, чем более вы уверены в себе. Эта книга поможет вам расширить зону комфорта на работе и покажет, как:
контролировать происходящее в любой ситуации;
всегда говорить то, что вы хотели сказать;
говорить "нет", не оскорбляя чувств людей;
эффективнее справляться с критикой;
выглядеть уверенно, даже если вы этого не чувствуете, и производить отличное первое впечатление;
быть более устойчивым к любым стрессам и неприятностям.
Многочисленные тесты и упражнения, включенные в книгу, помогут вам оценить себя по разным параметрам и планомерно развивать уверенность в себе, акцентируя усилия на ключевых навыках.
 
 
859. Baudot, Francois.
The allure of men. - New York : Assouline, 2000.
746        
B 31
A collection of the most desired, envied, and debonair men in history. From the frock coats of Gainsborough's portraits to city workers' two-piece suits, men and their fashion have made a vital contribution to our collective notion of style. One of France's leading fashion and style specialists, author François Baudot juxtaposes paintings and photographs of famous and lesser-known figures dating back almost 200 years, embodying centuries of elegance and style.
 
 
860. Diane, Tracy.
Colour forecasting. - Ames, Iowa, US : Blackwell Publishing, 2005.
R746     
D 53
The colour forecasting process is a major driving force in the fashion and textile industries but is complex, highly intuitive and little understood.
This textbook for students of fashion and design discusses the development of the various driving forces of fashion, when colour forecasting began and how it has developed to its present day state. Colour terminology and some of the more subjective tools used by colour forecasters are explained, and their strengths and weaknesses are compared. Also, a model is given of the colour forecasting process and this is discussed in detail. Finally, readers are shown how forecasting methodologies are used to develop ‘colour stories’.
 
 
861. Brannon, Evelyn L.
Fashion forecasting. - New York : Fairchild Publications, 2005.
R746
B 84
A textbook for fashion professionals interested in improving forecasting abilities, this
unique book combines the theories of fashion changes with the process of organizing and
analyzing the information for presenting and implementing the forecast. It integrates traditional
and electronic approaches to the process of forecasting at each stage of research,
organization, analysis, interpretation, and presentation.
 
 
862. Perna, Rita.
Fashion forecasting: a mystery or a myth? - New York : Fairchild Publications, 1995.
746        
P 45
[описание отсутствует]
 
 
863. Abramovic, Marina.
Marina Abramovic : the artist is present. - New York : Museum of Modern Art, 2010.
709.2    
A 16
Since the beginning of her career, in Belgrade in the late 1960s, Marina Abramovic has been a pioneer of performance art, creating some of the most important works in the field. Marina Abramovic: The Artist Is Present accompanies an exhibition at The Museum of Modern Art that documents approximately 50 of the artist's ephemeral time- and media-based works from throughout her career. The book also discusses a unique element of the Museum's retrospective, live performance: a new work created for the occasion, and performed by Abramovic herself; and re-creations of the artist's works by other performers-the first such to be undertaken in a museum setting. The book spans over four decades of Abramovic's early interventions and sound pieces, video works, installations, photographs, solo performances and collaborative performances made with the Dutch artist Ulay (Uwe Laysiepen).
 
 
864. Edited by Kevin Power.
Peter Doig : new paintings. – London : Michael Werner Gallery, 2012.
759
D 69
The book presents a new group of works from the Scottish painter Peter Doig (b.1959) which continue to test the limits of the medium, combining unusual color combinations to create dream-like scenes and motifs. This is the artist's first solo exhibition in London since the 2008 survey at the Tate Britain and reveals influences from his new location in Trinidad.
 
 
865. Родригес, Роберт.
Кино без бюджета : как в 23 года покорить Голливуд, имея в кармане 7 тысяч долларов. - Москва : Манн, Иванов и Фербер, 2015.
791
Р 615
Это вдохновляющая история Роберта Родригеса о том, как он в 23 года снял свой первый фильм "Эль Марьячи" за 14 дней, имея всего 7 тысяч долларов. Он смог покорить Голливуд без профессиональной команды и бюджета и стать режиссером с мировым именем. Это не только пример успеха и воплощения мечты, когда отдаешь всего себя любимому делу, но и пособие для тех, кто хотел бы снимать кино и кому есть что сказать, но не хватает ресурсов или мотивации. 
Два приложения к книге - "Десятиминутная кинематографическая школа" и сценарий "Эль Марьячи" - помогут изучить основы продюсерского, сценарного и режиссерского мастерства и сэкономят вам деньги на киношколу.
 
 
866. Гарнер, Брайан.
Эффективные письменные деловые коммуникации. - Москва : Манн, Иванов и Фербер, 2014.
300
Г 207
Двусмысленное письмо или электронное сообщение потребует "корректирующей коммуникации" для устранения недопонимания, а это будет означать расходование ресурсов и ухудшение деловой репутации компании. Результатом плохо сформулированной и плохо обоснованной служебной записки может стать принятие неправильных решений. Однако вы можете предотвратить эти проблемы, если будете выражать свои мысли на письме четко и лаконично. И это не какое-то тайное, загадочное и непостижимое искусство - это незаменимый инструмент для ведения бизнеса. Научитесь его использовать для достижения намеченных вами результатов.
 
 
867. Силиг, Тина.
Разрыв шаблона : как находить и воплощать прорывные идеи. - Москва : Манн, Иванов и Фербер, 2015.
150
С 362
Книга о том, как создать культуру, способствующую инновационному и творческому мышлению в любом коллективе. Без инноваций и творческих нестандартных решений сегодня трудно конкурировать и добиваться успеха. Вопреки распространенному мнению креативность - это не подарок свыше, который дается избранным при рождении. Это навык, который может развить каждый. В этой книге Тина Силиг, автор курса по инновациям в Стэнфорде, предлагает набор инструментов и установок, которые помогут вам наладить творческую обстановку в коллективе и поспособствуют появлению новых идей. Ее авторская модель "Инновационный двигатель" показывает, какие внутренние механизмы человека отвечают за создание новых идей.
 
 
868. Арден, Пол.
Важно не то, кто ты есть, а то, кем ты хочешь стать. - Москва : Манн, Иванов и Фербер, 2014.
150
А 799
Эта книга - краткое руководство, как заставить себя выложиться на полную катушку и прыгнуть выше головы. Карманная Библия для талантливых, но робких, как сделать невозможное возможным. Имея за плечами опыт нескольких десятилетий работы в самой конкурентной индустрии в мире и репутацию одного из лучших профессионалов, Пол Арден делится своими мыслями на самые неоднозначные темы: например, о плюсах увольнения или почему зачастую лучше ошибаться, чем быть правым. Его ответы на повседневные вопросы нестандартны и вместе с тем логичны. Многое может показаться очевидным - но разве не все вопросы кажутся легкими, когда правильные ответы на них вам уже известны? 
 
 
869. Маккэндлесс, Дэвид.
Инфографика : самые интересные данные в графическом представлении. - Москва : Манн, Иванов и Фербер, 2014.
740
М 158
Забудьте о сухих фактах, теориях и статистике и приготовьтесь увидеть информацию с той стороны, с которой вы до сих пор никогда ее не видели. Приглашаем вас совершить увлекательное путешествие в мир удивительных визуальных схем, раскрывающих наиболее интересные факты современной политической, экономической, общественной, научной, культурной и виртуальной сферы, распутывающих их хитросплетения, обозначающих мировые контексты и их взаимосвязи. Вас ждут минимум текста и максимум потрясающей графики. Все вместе - красивый путеводитель по современной жизни, от которого невозможно оторваться. 
 
 
870. Хэнкок, Джеймc Гулливер.
Художники, писатели, мыслители, мечтатели : 50 портретов знаменитых людей : их жизнь и привычки в иллюстрациях. - Москва : Манн, Иванов и Фербер, 2015.
741.64
Х 993
Эта книга раскрывает 50 известных личностей - от Леонардо да Винчи до Коко Шанель - через мелочи, которые сопровождали их жизнь. 
Иллюстратор Джеймс Гулливер Хэнкок изобразил портреты этих людей в окружении их вещей, привычек и слабостей. Хобби Хемингуэя, любимый десерт Амелии Эрхарт, любимое телешоу Мартина Лютера Кинга - каждый портрет раскрывает обычные причуды этих необычных людей и характеризует их личности через них. 
Это изысканно иллюстрированная коллекция любопытнейших фактов о художниках, писателях, мыслителях и мечтателях, которая понравится и ценителям искусства, и любителям истории.
 
 
871. Барден, Фил.
Взлом маркетинга : наука о том, почему мы покупаем. - Москва : Манн, Иванов и Фербер, 2015.
658
Б 247
В этой книге потребительское поведение анализируется с помощью современной науки о принятии решений. Автор рассказывает о причинах совершения покупок на примере брендов и услуг, рассказывает, что происходит в сознании покупателя, когда он принимает решения, и как вы можете использовать современные научные исследования в своем маркетинге.
 
 
872. Адлер, Мортимер.
Искусство говорить и слушать. - Москва : Манн, Иванов и Фербер, 2013.
300
А 31
Мортимер Адлер создает свою философию взаимодействия человека с окружающим миром, выстраивая алгоритм "четырех": искусства говорения, писания, чтения и умения слушать. В этой книге он анализирует, в чем состоит процесс коммуникации, как сделать его максимально эффективным с позиции говорящего и слушающего. Он также рассматривает базовые принципы современной системы образования и дает множество полезнейших практических рекомендаций по развитию ключевых навыков общения. 
 
 
873. Карепина, Саша.
Конструктор делового письма : практическое пособие по эффективной бизнес-переписке. - Москва : Манн, Иванов и Фербер, 2015.
300
К 225
Эта книга научит вас писать эффективные деловые письма. 
Успешный лидер сегодня практически обязан уметь грамотно выражать свои мысли как устно, так и на бумаге. Причем, хорошие деловые письма могут принести даже гораздо больше пользы, чем многочасовой разговор. 
Сколько в мире разновидностей деловых писем? Очень много! И каждое письмо должно быть четким и по форме, и по содержанию. Эта книга расскажет вам, какую конкретно структуру нужно использовать для каждой категории писем, и поможет подобрать правильные слова. 
 
 
874. Валлентин, Ларс Г.
Продающая упаковка : первая в мире книга об упаковке как средстве коммуникации. - Москва : Манн, Иванов и Фербер, 2012.
688.8
В 157
Упаковка — это прежде всего средство коммуникации. В магазине она, по сути, должна заменять продавца: помогать покупателю делать выбор, объяснять преимущества товара, давать нужные рекомендации. Как придумать и создать такую упаковку, рассказывает практик и наставник, мастер продающего дизайна Ларе Валлентин. Три его принципа — "упрощай", "удивляй", "усиливай". Он щедро делится своим опытом, излагая кратко, четко и по существу. Каждое положение иллюстрируется примерами из практики компаний — лидеров рынка. 
Успеха добивается тот, кто умеет импровизировать, творить, отказываться от стереотипов. Учитесь рисковать!
 
 
875. Роэм, Дэн.
Говори и показывай. - Москва : Манн, Иванов и Фербер, 2015.
300
Р 815
Новая книга Дэна Роэма - "визуальное мышление" в действии. С помощью этого простого, наглядного и остроумного пособия вы поймете суть презентаций и научитесь их создавать. Вы узнаете об основных типах презентаций, о том, какие цели лежат в их основе, а также о главных инструментах и принципах, которые помогут вам стать успешным спикером вне зависимости от вашего опыта.
 
 
876. Клеон, Остин.
Покажи свою работу : 10 способов сделать так, чтобы тебя заметили. - Москва : Манн, Иванов и Фербер, 2015.
302
К 484
Это манифест для всех предпринимателей и творческих личностей, которые хотят добиться успеха в цифровой век. 
В своем бестселлере "Кради как художник" Остин Клеон показывал читателям, как развить креативность с помощью "кражи" идей. В этой еще более важной книге он показывает, как сделать следующий ключевой шаг - стать известным. Используйте свою сеть знакомств, вовлекайте других в творческий процесс и позволяйте красть свои идеи. 
Полная иллюстраций, статей, цитат и примеров, эта книга содержит 10 правил ("Вам не обязательно быть гением", "Делитесь чем-то небольшим каждый день"), которые помогут вам стать смелым, продуктивным, открытым и известным.
 
 
877. Соколов-Митрич, Дмитрий Владимирович.
Яндекс. Книга. - Москва : Манн, Иванов и Фербер, 2014.
658
С 595
Эта книга о том, как несколько программистов в заношенных свитерах стали долларовыми миллионерами благодаря своему уму, таланту и силе характера. 
В 1977 году два мальчика-отличника - Аркаша и Илюша - сели за одну школьную парту в казахском поселке. Аркаша мечтал стать водителем поливальной машины, а Илюша - думал, что его судьба быть артистом или режиссером. Но их детские мечты не осуществились. Спустя 23 года "Аркаша и Илюша" стали известны миру как основатели компании "Яндекс". 
ЯНДЕКС.КНИГА - нетипичная success story двух самых известных российских IT-шников Аркадия Воложа и Ильи Сегаловича. Это история круче, чем история создания Facebook или Google, потому что Россия - это не Америка. В нашей стране не привыкли делать деньги на идеях. 
ЯНДЕКС.КНИГА - хроника того, как можно создать компанию в России с миллиардным оборотом, имея только талант, желание и внутреннюю силу. 
Автор книги - известный журналист Дмитрий Соколов-Митрич - утверждает, что никаких советов «как заработать миллиард долларов» в ЯНДЕКС.КНИГЕ мы не найдем. Это будет остроумный рассказ о том, как интуиция, азарт и часто неправильные, сумасшедшие решения, вопреки всем законам логики, привели к тому, что маленькая IT-компания превратилась в главный интернет-портал России.
 


© British Higher School of Art and Design library@britishdesign.ru ул. Н. Сыромятническая, 10, стр. 3
Тел/факс +7 495 640 30 15